palawan-heleen.reismee.nl

Dagelijkse gang van zaken

In de morgen staan we op om 7.30 uur. Ontbijt is om 8 uur, meestal ei of pancakes. Thee en koffie kan ik altijd drinken, zo ook veilig water. Rond 9.30 vertrekken we naar het ziekenhuis. Vanmiddag echter ga ik met een groep naar de Estrella waterval, dus ik stop rond 13.30 uur. Maar normaal duurt de dag tot 15 uur.

Om 12 uur krijg ik lunch van de coördinator , zij heet Gea. Zij is erg lief , neemt lunch voor mij mee en dat bestaat meestal uit kip en rijst.

Zij blijft in het ziekenhuis. Als we terug komen in Tigman, gaan we lekker in de zee. De zee voor het kamp is bezaaid met kwallen, omdat er 2 riffen liggen.

We moeten 7 minuten links of rechts lopen voor goeie golven. Temperatuur van het wTer is heerlijk enorm heerlijk schoon.

Voor T eten lezen we wat If kletsen wat op het strand. Alcohol in het kamp is niet toegestaan, behalve vanavond KARAOKEAVOND. Als je het strand op loopt door het hek staan er 2 huisjes waar je kunt zitten. Daar mag alcohol wel.

Avond eten is om18 uur, meestal vlees met pasta of noodels, weinig groenten helaas . Soms wel water meloen.

Vandaag hebben we met elkaar een varken gekocht, hiervan wordt rooster pig gemaakt. Dit schijnt echt heerlijk te zijn, ben benieuwd.

Na het avondeten zitten we een beetje te kletsen en wat te drinken. Lekker relaxed.

Er zijn overal hele kleine winkeltjes, waar vooral zoetigheden te halen zijn. Kinderen snoepen heel veel en poetsen niet hun tanden. Hierdoor zijn er veel cariës problemen en infecties. Bij zo’n winkeltje kopen we vooral wat chips voor onze zout huishouding en voor wie het drinkt bier. Wijn is niet verkrijgbaar.

De dokter trouwens liep vandaag met zijn sigaretten in zijn kontzak. Toen we hem zochten was hij in de IT ruimte, waar we hem rokend aantroffen.

Morgen gaan we naar Puerto Princesa, waar ik tot maandag verblijf. Daar is weer WiFi, en zal ik nog wat meer vertellen over de organisatie van de hulpverlening hier.


Reacties

Reacties

Jacqueline Noorbergen

Karaoke... volksvermaak nummer 1...

In gedachten ga ik weer terug naar mijn reis... jaren geleden... herinneringen blijven super gaaf en door jou verhalen komen ze dagelijks terug...

Geniet! Zing!!! En eet lekker tijdens de bbq xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active