palawan-heleen.reismee.nl

Puerto Princesa

Vandaag zijn we met 14 Man rond 9 uur op pad gegaan richting de stad: Puerto Princesa.

Een deel blijft daar , de meesten reizen door naar El Nido. PP ligt aan een prachtige baai. Het eiland is trouwens erg groen. Er zijn veel loofbomen, bananen planten, kokosbomen en ook bougainville . Verder zag ik onderweg rodondenderon. Het moet ern prachtig gezicht zijn als die in bloei staan.

De bevolking leeft vooral buiten. Kinderen zijn thuis tot hun 6e jaar . Langs de kant zie je veel werklieden. Het eerste gedeelte vanaf het kamp is onverhard . Dit is zeker 2 km. Daarna nog zeker 2 km tot aan de hoofdweg. Dan is het nog 2 uur rijden.

Onderweg zie je veel bussen en ‘van’s. De busjes vervoeren ongeveer 11 personen .

Er zijn hier schijnbaar veel muggen. Ik zie ze niet, maar heb ondertussen al een aardig verhaal in braille achter op mijn benen. En als ik zo rond mij heen kijk bij mijn ksmpgenoten kunnen we met z’n allen wel een boek schrijven in braille.

Malaria kont hier zeker voor. Het advies van de GGD is: pillen meenemen , bij koorts starten met slikken en naar de dokter gaan .in de verschillende landen zijn de adviezen anders. Sommigen zijn ook echt asn het slikken . Ik slik wel vitamine B, dat schijnt te helpen en ik spray deet, desondanks toch pikken op mijn benen.

Na gisterenavond Kataoke en onder de jeugd veel katers deze morgen, is het behoorlijk stil in de bus.

We zijn rond 11.15 uur bij ern echt winkel centrum: Robinson. Ik koop een powerbank en een appel. Fruit hen ik echt gemist afgelopen week. Mijn telefoon is 2 keer zo snel leeg en daarom Is de powerbank hier onmisbaar.

We eten wat en vertrekken daarna met ern tricycle. We zijn: Heidi, Amy en ik. We spreken in de avond af met Shirley en Maria. Heidi en Amy( moeder en dochter uit Hamburg) slapen in mijn hotel.Shirley( Nederland) en Maria( Portugal) ergens anders.

Nadat we heerlijk onze kamer verkennen wacht ons wat ontspanning in de vorm van een massage.

Vanavond lekker wezen eten en in een Tiki bar nog wat gedronken.

Ed zit inmiddels in het vliegtuig. En ik moet er morgen vroeg uit. 6 uur ontbijt,7 uur vertrek naar DE bezienswaardigheid van deze streek: the underground River. Het moet spectaculair zijn.

Reacties

Reacties

Jacqueline Noorbergen

Fijn weekend!! En ik hoop dat Edwin en jij daar samen nog meer kunnen genieten!

Andrea

Lekker genieten samen !!!

Els

Geniet van het weekend en al t moois tijdens je verblijf daar !

Marga

Wat een leuke belevenissen! Super tijd en ervaring..fijn dat we mogen mee beleven!!!
Xxx

Danielle

We rijden net bijna langs je huis op weg naar Nijmegen. Terwijl jij daar mooie dingen meemaakt en er geweldig over schrijft. Ik geniet van je verhalen. Heel veel plezier nog!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active