palawan-heleen.reismee.nl

Laatste dagen in Narra

Het avontuur hier is bijna voorbij. Het ziekenhuis en de personeelsleden zijn erg gastvrij. Zo kregen we allemaal een hamburger van hun Kado.erg aardig.

Afgelopen dagen hebben we toch ff een kleine bijdrage geleverd.

Op de school hebben we getracht het tandprobleem te bevorderen. Zo kochten we 300 tandenborstels en hebben met de coördinator een projectplannetje geschreven.

80% van de kinderen poetst 1 keer per dag. De andere 20% poetst nooit. Daarbij eten zij veel zoetigheid. Vooral als lunch. Daarom starten de vrijwilligers in de school vanaf maandag na de lunch met tandenpoetsen , de tandenborstels blijven op school. De constructief vrijwilligers gaan hier een systeem voor maken.

Daarbij heb ik met de hoofdzuster gekeken wat zij het meedt nodig hadden. De printer was allang kapot. Daarom hebben Ed en ik een nieuwe printer geschonken. Daar zullen ze veel plezier van hebben ws.

De verpleegkundigen hier werken via Gordon( voor kenners). Zij zouden erg gebaad zijn met een Engelstalige Carpenito of Nanda.

Daarnaast willen er een aantal jonge verpleegsters informatie over werken in Nederland.

Ik hoop de boeken te kunnen sturen en de informatie over werken in Nederland te kunnen op vragen.

Het heeft voor ons dus een positief eindresultaat.

Morgen vertrekken we naar Puerto Princesa en door naar het noorden voor een Robinson boottocht.

Margreth

Mooi werk Heleen. Veel plezier op jullie boottocht

Jacqueline Noorbergen

Heerlijk om te lezen over dat “projectplannetje” ?
Goed initiatief ook!

Job

Je hebt heel mooi werk gedaan. Geniet nog een weekje met E.

Els

Whow, wat een mooi werk heb je daar verricht . Leuk ook om het zo direct uit de eerste hand te lezen. Geniet nog even daar samen en met elkaar. Groetjes .

Sylvia

Wauw, trots op jullie! Mensen met het hart op de goede plaats ?

Marinka

Goed om te horen Heleen. Trots op jullie!

Liesbeth.

Wow geweldig de verhalen, wat een mooi werk.
Nog fijne dagen en goede thuisreis.